مدارس مبین - استان مازندران

برداشت راه و روش تربیت از سیره زندگی شهدا

متن خاطره / عکس‌نوشت

محمد هادی ذوالفقاری

ولادت: تهران – ۱۳۶۷/۱۱/۱۳

شهادت: سامراء – 1393/11/26

او از بچگی هیئتی بود!

مادر شهید مدافع حرم هادی ذوالفقاری، تأثیر توسل به اهل‌بیت (علیهم السلام)، به‌ ویژه روضه‌خوانی سیدالشهدا(ع) در زندگی فرزندش را این‌گونه شرح می‌دهد:
«کمک خداوند لحظه به لحظه در زندگی همراهم بود که توانستم دین را در تربیت بچه‌ها جاری کنم. اهل‌بیت (علیهم السلام)، کنارمان بودند. من بچه‌ها را از کودکی با قرآن و اهل‌بیت آشنا کردم. از سرگذشت امامان، برایشان حرف می‌زدم، دعا و زیارت عاشورا را مرتب در خانه برایشان می‌خواندم. هادی از بچگی به هیئت می‌رفت و با بچه‌های مسجد رفت و آمد داشت. هر وقت او را گوشه‌ای از خانه می‌دیدم، یا نوحه گوش می‌کرد و سینه می‌زد و یا زیر لب روضه‌خوانی می‌کرد و آرام آرام برای خودش نوا گرفته بود. فرقی نمی‌کرد مشغول چه کاری است؛ در همه حال ذکر حسین(ع) حسین(ع) از لبش نمی‌افتاد.»

«سربازان سردار، ص 46» – نویسنده: مرتضی کرامتی

تأثیر دوستی با اهل بیت (ع) و شرکت در مراسمات مذهبی در تربیت فرزندان از نظر کارشناسان تربیتی و احادیث و روایات:

کارشناسان تربیتی معتقدند در کنار محیطی آرام و عاطفی و برقراری رابطه ای محبت آمیز و اخلاق نیکو، والدین با پاشیدن بذر محبت اهل‌بیت (ع) در دل و جان کودک، می‌توانند بستر لازم را برای پذیرش پیام‌های تربیتی دینی و تاثیر گذار، از جمله هدایتگری‌‌‌های آن‌ها به سوی فرهنگ ایثار و شهادت و انسانی کامل و موفق شدن را فراهم آورد و با وابستگی و اطمینانی که فرزند نسبت به والدین پیدا می‌‌‌کند، به آسانی آموزه‌‌های اخلاقی و معنوی آنان را می‌پذیرد.

چنانکه پیامبر اکرم(ص) فرموده است: «فرزندا‌ن‌تان را به سه چیز ادب کنید: عشق به پیامبرتان، عشق به خاندان او و قرآن خواندن».

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x

مؤسسه فرهنگی آموزشی راهیان کوثر مازندران
وابسته به سپاه کربلا

011-33345486

ساری، خیابان پاسداران، کوچه شهید بهرامی