مدارس مبین - استان مازندران

برداشت راه و روش تربیت از سیره زندگی شهدا

متن خاطره / عکس‌نوشت

شهید رسول نجات‌رسولی

ولادت: 1345/06/19

شهادت: 1365/06/13

شهید عاشورایی

پدرم تعزیه‌خوانی داشت و من هم از همان کودکی وارد دستگاه تعزیه شدم و بعدها که بزرگتر شدم خادم عزاداران امام حسین(ع) بودم و همینطور فرزندانم در چنین محیطی پرورش یافتند؛ رسول که به جبهه رفت همیشه می‌گفت «مادر جان به خاطر خدمتگزاری در راه امام حسین(ع) برایم دعا کن که اول محرم شهید شوم تا عاشورا پیش یاران امام باشم» و به آرزویش هم رسید. همیشه شروع کارهایش با بسم‌الله بود، در واقع خیلی علاقه به قرآن داشت و با آن سن آیات را با معنی می‌خواند و سعی می‌کرد به آنها عمل کند.
رسول در ۷ سالگی به موعد نماز در کنارم می‌ایستاد و حرکت‌های من را تکرار می‌کرد. وقتی می‌دیدم او در کنارم ایستاده، ذکرها را بلندتر می‌گفتم و به این‌صورت نماز خواندن را یاد گرفت.
وقتی زمزمه‌های انقلاب جدی شد خیلی مشتاق بود که در راهپیمایی‌ها شرکت کند. وقتی می‌دید که من هم تمایل به شرکت در راهپیمایی دارم چون فرزندان دیگرم کوچک بودند، از من می‌خواست که نگهداری از آنها را به او بسپارم تا خودم در راهپیمایی شرکت کنم و اگر من نمی‌توانستم شرکت کنم اجازه می‌گرفت و با شوق در راهپیمایی شرکت می‌کرد.

منبع:
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان.
مرضیه نعمتیان‌ضرور، مادر شهید رسول نجات‌رسولی

تربیت دینی از نگاه روانشناسان و کارشناسان تربیتی:

1- بین پدر و مادر، مادر است که در وهله اول فرزند را با تربیت دینی آشنا می‌کند. وقتی فرزند راه رفتن و حرف زدن یاد گرفت، حتی وقتی سر سفره برای غذا خوردن نشست، این مادر است که می‌‌تواند بسم الله، شکر خدا گفتن را، نماز خواندن و احترام به قرآن را به فرزند بیاموزد.
2- مادر تحت هیچ شرایطی حتی به بهانه شاغل بودن و مشغله نباید از توجه به تربیت دینی و اخلاقی کودک غافل شود. مهم‌ترین چیز توجه به تربیت دینی و غذای روح فرزند است.
3- بهترین سن برای آشنا کردن کودک با قرآن و اسلام دوران کودکی است.
4- نباید با اجبار رفتاری را به فرزند آموزش داد به ویژه در رعایت مسائل دینی و یا آموزش واجبات دین، نماز، روزه و خواندن قرآن.
5- بهترین راه برای آموزش عبادی کودک، عمل به عبادات در حضور کودک است.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x

مؤسسه فرهنگی آموزشی راهیان کوثر مازندران
وابسته به سپاه کربلا

011-33345486

ساری، خیابان پاسداران، کوچه شهید بهرامی